Troggy
Well-Known Member
I have managed to track down Toff's sire! YAY!
However he is now living in Denmark and the info written about him by his owner is, obviously, Danish! Please can anybody help in translating the below? It is on a website link somebody on a Welsh Cob forum sent me so assume it's a blog type thing:
Fødselsår:
1984
Højde:
han er 150 i stang.
dejlige højde.
Temperament:
han har et rigitig frik temperment. forhold til at han er 22 år gammel og dem der kender ham ved hvor frisk han er.
og hvor dejlig han er.
han kan lig og tage hurtigt galop på markerne med sin veninde sigyn. og alle mulige andre fra stalden af.
Gangarter:
rigtig god gangarter!.
går godt frem og er samtidig rigtig god og side på.
synes jeg. men ange synes han er svær.:/
Stævner:
han er gammel military pony.
hans gammle ejer red det på ham.
men ellers nej jeg starter ikke stævner på ham. fordi han jo er 22 år.
Stamtavle:
ja.
men har den ikke. hans gammle ejer lovede og sende dn til mig. men fik den aldrig og nu er det 3 år siden. øv
Køn:
vallak.
men har fået afvide at han er sent kastaret.
Beskrivelse:
super glad hest. frisk og fremadgående.
kommer hen til mig på folden.
og elsker og blive brugt.
han elsker specielt at spring. og det gør jeg også.
han er en stille og rolig hest, der ikk kan gøre en flue fortræd..
men han vil have sin mad i fred for andre heste!.
han står i en stald med magne heste, bla. min mors hest, Kasper, som er en Islænder.
han er rigtig glad for og lageg med min mors islænder.
Telynor er en sød hest, der elsker at ride ture, men kan også lide a ride på bane
Telynor er en gris når det har regnet og der er mudder på folden, for så ruller han sig, og bliver møg beskidt over det hele. han så dækken på.. og det er jeg glad for, men det er dog ikke derfor han har det på.
men får dog lov til og rulle sig engang imellem i sit dejlige mudder/ridebane grus.
Telynor er ikke bange for, at møde nye heste. Min veninde Tine, har en Islænder, og vi rider meget sammen. Og man kan se, at Telynor nyder a have mere selskab.
han kan lide og tage en ordenlig "fresser" med hans veninde sigyn(tines hest).men også men andre fra stalden.
elsker den hest af hele mit hjerte og vil altid gøre det!<´3
Thanks!!
Fødselsår:
1984
Højde:
han er 150 i stang.
dejlige højde.
Temperament:
han har et rigitig frik temperment. forhold til at han er 22 år gammel og dem der kender ham ved hvor frisk han er.
og hvor dejlig han er.
han kan lig og tage hurtigt galop på markerne med sin veninde sigyn. og alle mulige andre fra stalden af.
Gangarter:
rigtig god gangarter!.
går godt frem og er samtidig rigtig god og side på.
synes jeg. men ange synes han er svær.:/
Stævner:
han er gammel military pony.
hans gammle ejer red det på ham.
men ellers nej jeg starter ikke stævner på ham. fordi han jo er 22 år.
Stamtavle:
ja.
men har den ikke. hans gammle ejer lovede og sende dn til mig. men fik den aldrig og nu er det 3 år siden. øv
Køn:
vallak.
men har fået afvide at han er sent kastaret.
Beskrivelse:
super glad hest. frisk og fremadgående.
kommer hen til mig på folden.
og elsker og blive brugt.
han elsker specielt at spring. og det gør jeg også.
han er en stille og rolig hest, der ikk kan gøre en flue fortræd..
men han vil have sin mad i fred for andre heste!.
han står i en stald med magne heste, bla. min mors hest, Kasper, som er en Islænder.
han er rigtig glad for og lageg med min mors islænder.
Telynor er en sød hest, der elsker at ride ture, men kan også lide a ride på bane
Telynor er en gris når det har regnet og der er mudder på folden, for så ruller han sig, og bliver møg beskidt over det hele. han så dækken på.. og det er jeg glad for, men det er dog ikke derfor han har det på.
men får dog lov til og rulle sig engang imellem i sit dejlige mudder/ridebane grus.
Telynor er ikke bange for, at møde nye heste. Min veninde Tine, har en Islænder, og vi rider meget sammen. Og man kan se, at Telynor nyder a have mere selskab.
han kan lide og tage en ordenlig "fresser" med hans veninde sigyn(tines hest).men også men andre fra stalden.
elsker den hest af hele mit hjerte og vil altid gøre det!<´3
Thanks!!